Reisikotid ja turism – natuke ajalugu
Algused:
Pagasi leiutajateks peetakse iidseid egiptlasi umbes 1500 eKr. Oma reisidel kasutasid nad kummuteid ja kohvreid, mis arenesid primitiivseteks peenest puidust valmistatud kohvriteks, mis kaeti veekindlaks loomarasva või nahaga. Pagas oli väga raske. Veretõmbega kärudel rasked pakiruumid ja rinnad, mis takistasid neil kiiret ja väledat liikumist.
Kohvri ajalugu on ka lugu inimestest rändel. Oma aja trendide ja vajaduste järgi arenev kohver on olnud igasuguste reisijate jaoks asendamatu, peegeldades samal ajal asju, mida nad kõige rohkem hindavad.
Reisimine lõbu pärast:
Inimestel on alati olnud vajadus reisida, olgu siis selleks, et avastada ja avastada uusi maid või meie enda lõbuks. Turism hõlmab just viimast. 18. sajandi teisel poolel alanud tööstusrevolutsioon tõi kaasa olulise majandusliku, sotsiaalse ja tehnoloogilise muutuse, mis levis ka mujale maailma. Nende muutuste tulemusena toimus maapiirkondadest väljarändamine kasvavatesse suurlinnadesse, mis vajasid uue tööstusharu jaoks tööjõudu. Seetõttu tekkisid uued ühiskonnaklassid. Samuti olid võtmetähtsusega arengud transpordis. Kauba- ja reisijateveo paranemine aitas kaasa vaba aja veetmise, uute meelelahutuse ja reisimise vormide sünnile. Inimesed reisisid peamiselt rongiga, kasutades ära asjaolu, et raudteevõrgud ühendasid sihtkohti Euroopas ja mujal maailmas. Järgnevatel aastakümnetel toimus hotelliettevõtete, reisibüroode ja lennufirmade järkjärguline rahvusvahelistumine. Pakuti ka uusi tooteid ja uusi vaba aja tegevusi, mis keerlesid muu hulgas spordi ja tervise ümber.
Turism täna:
Turismitööstus Euroopas kasvab, kuid pole ikka veel saavutanud pandeemiaeelset kasumit. Sarnaselt ülejäänud maailmaga tunnetab ka Euroopa turismisektor endiselt koroonaviiruse pandeemia mõjusid. 2023. aastal ei ole veel võimalik saavutada majandustulemusi nagu 2019. aastal, kuid tulevik paistab üsna optimistlik.